budak baik...jangan gaduh!!

tangan

By skema jagung on Wednesday, February 09, 2011

Filed Under:

'tangan yang menghulur lebih mulia dari yang menerima'


'lend me your hand'


'Tangan kanan memberi, tangan kiri tak boleh tau'


'its in your hand'


'kecil tapak tangan,nyiru(sejenis dulang)kami tadahkan'



'dayung sudah di tangan,perahu sudah di air'



'ihklaskan hati,hulurkan tangan'



'mulut manis jangan percaya, lepas daripada tangan jangan diharap'



'makan guna tangan kanan!'-pesan sahal kepada fawwas.



***seleksi peribahasa melayu dan inggeris serta tema-tema berkenaan tangan yang gua dapat dari google dan pengalaman.hampir semuanya (yang ditulis) membawa maksud yang baik-baik serta mulia dimata masyarakat.






















*****************************



tangki minyak sudah hampir kering

topup sudah hampir ke hulu

tarikh masih di hilir

bil masih belum setel

hal permakanan masih perlu dijaga

sekarang gua nak tengok orang angkat tangan

sape nak taja gua??

'hulurkan tangan,ringankan beban'

amacam?ade bran tak??


disamping itu gua juga nak ucapkan selamat ulangtahun kelahiran kepada sahabat,bisnes partner,tukang bg pendapat,tukang bagi nasihat,pemain futsal,seorang pelajar dan roomate di mata gua yakni saudagar hisyam.dengan pesanan,semoga panjang umur dan diberkati selalu.

wei,steamboat hang tu ringan-ringan la tangan wei.

2 orang nak kena siku for this post

ameenn..

Posted on February 9, 2011 at 11:45 AM  

kena sebar kat hisyam ni.die mcm xtau je aku wish.

Posted on February 9, 2011 at 12:54 PM  

Post a Comment

Sponsors


I made this widget at MyFlashFetish.com.

mari beli mee bandung

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG