budak baik...jangan gaduh!!

biasanya...............

By skema jagung on Thursday, June 03, 2010

Filed Under:



selalunya aku x amik port sngat hal-hal dunia cmni..
bukan poyo tp aku ni mmg jenis x amik port hal org.

lagi2 hal berkaitan perang2 gaduh2 pukul2 tembak2 darah2 sakit2 nangis2...




TAPI!!

suatu hari aku duk layan berita harian online kat facebook.

terbaca la plak pasal kapal PENGANGKUTAN yg bawak bekalan kemanusiaan dan perubatan,Mavi Marmara kena serang.



saya highlightkan PENGANGKUTAN ye cik adik abg2 sekalian.sebab kapal tu xde senjata pun kat dek kapal.xde meriam xde pistol xde senapang xde lembing parang xde lastik.x berbahaya pun.polis jumpa tengah speeding pun x tembak arr kate budak2 Shah Alam.x mengancam keselamatan langsung.nama je mengancam.Mavi Marmara(macam Rock Balboa lak)



anak kapal yg kebanyakkannya SUKARELAWAN kena tembak.
ade tebunuh.ade yg tercedera.ade yg trauma.ade yg blur2 lagi.



SENSITIF WEI!



ape nama manusia camni

DAH LA TAK TUNJUK SIKAP MANUSIA,KACAU ORG LAIN NAK BERKHIDMAT SEBAGAI MANUSIA.

saya mmg panas x leh blah.panas hati lain mcm je mlm tu.

kemudian aku pn keluar dari kebiasaan.aku amik kesah pasal benda ni.

sebab aku adalah manusia yang masih ada sikap manusia.(bukan sebelum ni xde.kurang je)

ade org pernah bacakan kat aku dari kitab2 yg die pernah ade dan baca.aku ni pn bukan jenis membaca sangat.so,aku dgr jela ape org duk bebel kat aku.syok gak skali skala.

lebih kurang cmni la yg aku ingat:

"apabila kamu melihat kemungkaran,bencilah ia walaupun didalam hati."


SAYA BENCI ISRAEL.anda pula bagaimana???MACAM BIASA????cmne tuuuu??






free PALESTINE!!


(biasanya aku xde la bnyak sangat post kat blog.ni dah luar biasa ni)

0 orang nak kena siku for this post

Post a Comment

Sponsors


I made this widget at MyFlashFetish.com.

mari beli mee bandung

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG