budak baik...jangan gaduh!!

pengurusan masa

By skema jagung on Thursday, December 02, 2010

Filed Under:

pagi semalam,gua ade hantar mama gua pergi servis kereta korea die.tapi cerita ni memang takde kaitan langsung dengan kereta korea ataupun kereta mama gua.

tapi berkaitan dengan korea,gua masih lagi mendokan keselamatan SNSD di sane.risau jugak kalau-kalau betis Sunny kena serpihan bom.calar la.macam mane die nak cari makan??benda ni korea utara dan korea selatan kena ambik kira.bukan main serang je.ingat ni gaduh samseng kampung ke?matang la sikit.

berbalik kepada masa,

masa ondewey balik dari tempat servis tu,gua lalu la di sebuah kawasan perumahan yang memang otai di area Kg.Baru,Kg.Gelugor dan Kg.Telaga Papan.Taman Surau Biru.memandangkan taman ni memang otai,gua terpaksa perlahankan kenderaan untuk menghormati lubang-lubang di sekitar jalan raya.

dalam gua tengah practice mencilok,gua terpandang sebuah kancil putih.kancil ni bukan kancil biasa-biasa.sape tembak kancil ni memang bengap.sebab kancil ni sebuah kereta.dan kehebatan kancil ni adalah sebab kancil ni member gua punye,Mohd Radzi bin Ramdzan.dah bertahun tak jumpa gua masih ingat keadaan kancil putih berplet terengganu tu.

"ingatkan skill memandu je power,skill mengingat pun bleh tahan lagi"-puji diri sendiri gua dalam hati.

gua pun berhenti la kenderaan pacuan 4 roda milik ayah gua dan bertemu muka dengan sahabat gua tu.muka still maintain innocent.jangut pendek.

"dah sah bukan geng tabligh"- desus gua dalam hati.sebab dia pilot.geng tabligh dan pilot ni bukan kategori yang same.dan ketidaksamaan tu membuatkan gua malas nak tegur.so,gua sembang la sikit-sikit dengan die pasal dah bertahun tak jumpe.last jumpe pun masa main futsal lepas SPM dulu.mase tu gua baru belajar buat layout Myspace.


tiba-tiba tersentuh bab belajar.

ah sudah.....gua belajar bukan tinggi pun.nak kate cermerlang,jauh sekali.

"mu blajor mende leni?"

"audiology"-jawab gua ringkas campur malas..

lagipun kos audio ni bukan first choice gua mase interview dulu.dan juga disebabkan gua dah tau die blajar nak jadi pilot,gua malas nak tanya balik.so gua tnya soalan lain.

"mu bila abis blajar?"

"lambat lagi.aku ade 11 jam lagi"-jawab beliau dengan muka biasa-biasa.




***


bangangnye gua tak tau yang 11jam tu lagi lama dari 3tahun stengah.

matematik kuno mane gua belajar ni?






***

kemudian die menerangkan keadaan cuaca yang tak menentu menyebabkan flight terpaksa delay.

mane gua tau.gua bukan naik flight hari -hari pegi kelas.time gua nak naik okey jek?

7 orang nak kena siku for this post

Mzk

hai mamang! aku minat sooyoung!

Posted on December 2, 2010 at 2:31 AM  

kalau jadi perang,bukan sahaja sooyoung,betis rain pun boleh berkudis.

Posted on December 2, 2010 at 1:53 PM  

erghh..xlama lagi dh nak start sem bru..aduss=_="

Posted on December 2, 2010 at 2:29 PM  

oh noo!

eh silap.

oh yess!!

Posted on December 2, 2010 at 2:42 PM  
gEe

hmm... radzi tu bakal pilot mas or airasia?

mula2 gua tak percaya jgk die bakal pilot tp skrg masih tak percaya jgk..

Posted on December 2, 2010 at 11:12 PM  

dia bakal pilot..........

mane gua tau!
tanya la die!

kehkeh n_n

Posted on December 2, 2010 at 11:46 PM  
gEe

ah. gua tak caye!

Posted on December 3, 2010 at 2:18 PM  

Post a Comment

Sponsors


I made this widget at MyFlashFetish.com.

mari beli mee bandung

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG