budak baik...jangan gaduh!!

itu hari aku hampir kebaboommmm!

By skema jagung on Wednesday, September 08, 2010

Filed Under:

dalam 2 3 hari lepas.banyak gua dengar sahabat2 handai dah bergerak beransur menjauhkan diri dari tempat belajar masing2.kecuali seorang sahabat yg aku kenalkan pada kalian sebagai 'syak' atau ejaan masa sekolah dulu 'shark'.tampak ganas kan SHARK?sebab tu dah tukar ejaan namanya pada SYAK sbb semua orang syak sebaliknya.alkisahnya die ni je aku dapati masih lg bersembang pasal belajar nun jauh diperantauan;austraulia.nak buat camne kan?tiket bas Tong Aik takde dijual di austraulia.ape2 pun selamat beraya la syakir.


berbalik kepada pulang beraya.aku risau betul pasal trend budak2 balik beraya ngan motor.kalau setakat dari kuantan nak balik kemaman macam okey lagi.jaraknya hanyalah sebatang rokok nusantara hijau.ni dari perlis nak ke kelantan.dari johor nak ke kedah.dari melaka ke palembang.singapura nak ke sabah.jauh tu bai.jauh!


kadar kemalangan jalanraya malaysia tahun ni masih belum aku kaji lagi.tapi kalau setakat statistik kemalangan jalanraya kediaman IM2 memang aku yang buat.kalau dikira guna sifir moden,hampir setiap kemalangan yang berlaku adalah melibatkan mat motor,pemboncengnya, mat rempit(cuba bezakan mat rempit dan mat motor oky),beberapa ekor kucing baka malaya dan tayar2 kenseraan yang bersepah tepi jalan. sekitar kawasan IM.kecuali ituhari budak2 sains bio yang kemalangan kereta.tapi rare la eksiden kereta ni.


aku pun,dalam 2 3 hari lepas hampir juga kebaboom ni.gara2 berbuka puasa di luar pada waktu malam dan memakai pakaian serba hitam termasuk selipar baruku yg juga berwarna hitam dan kelabu.itu petang bro ikuan dan kojoe yakni sahabat aku di rumah pancing aku berbuka puasa di luar.tambahan pula pancing nak berbuka kat tempat aku.tambah sket lagi ikuan pancing aku ngan zine baru rilis.macam xleh lepas.tanpa kesedaran keselamatan jalanraya aku keluar sambil pakai pakaian serba hitam ala2 johnny rotten.


di tengah jalan,suasana dah semaki gelap.standart area kemaman dungun ni waktu berbuka dah gelap dah.tak macam sabah dan sarawak.benua lain tidak pasti pula mcm mane.disebabkan suasana gelap ditambah dengan pakaian gelap dan kuda lembab ku yang juga kebetulan berwarna gelap,pemandu kelisa yang juga wanita berhati gelap tu hampir raba bontot kuda gua.


semacam panik juga rasanya.

rasanya tak perlu aku tulis kesimpulan kan?kalau tak paham lepas raya beli baju putih sama seluar hijau.pegi sekolah jumpa pengetua dan daftar.kemudian masuk ke kelas dan tanya cikgu bahasa melayu ape itu 'ayat tersirat'.

2 orang nak kena siku for this post

aku gak yang menghasut..
kojoe belanja..sape mau lepas..
hahahah

Posted on September 9, 2010 at 10:51 PM  

bukan hasut der..pancing.hasut tu amalan iblis.mcm kojoe?

Posted on September 10, 2010 at 11:26 PM  

Post a Comment

Sponsors


I made this widget at MyFlashFetish.com.

mari beli mee bandung

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG