budak baik...jangan gaduh!!

lorong belakang bilik III

By skema jagung on Friday, March 18, 2011

Filed Under:

petang yang redup-redup gua kuar ikut pintu belakang menuju ke lorong blakang bilik.sebenarnya tempat tu lebih kepada pintu depan bagi gua.sebab,tiap-tiap kali gua nak pergi ke kelas,gua lalu situ.gua pakai kasut kat situ.dan gua keluar guna pintu tu.

sama jugak kalau gua nak pergi ke bilik sebelah.nak bermain futsal dan bermain gitar 'karen' milik Awatif Fawwas Roselan pun mcm tu juga.nak menjemput cik Siti menaiki Honda Siti pun,gua cari helmet kat pintu tu.pendek kata,memang tempat tu 'port' abis.boleh disamakan dengan melaka suatu masa dulu.entah-entah, pintu ni lagi banyak fungsi dari Melaka pada gua.

pernah dulu dalam dua tiga minggu lepas,ade kutu pegi kusutkan laluan sutera gua ke pintu belakang.gua tak banyak cakap.buat ape banyak cakap ??sedangkan aktiviti membersihkan muka pintu tak perlukan aktiviti bercakap.balik je kelas ,gua 'sising' seluar jeans gua terus gua sambar mop sama pencuci motor buat mop lantai.peduli ape pencuci tu pencuci motor ke tak.sebab sifat lantai ngan 'spokring' gua sama je.dua-dua berkilat.dua-dua banyak fungsi kepada gua.dan antara dua-dua tu mstilah gua sayang 'spotring' sebab kena beli dan gua sendiri pasang dekat Honda Siti.


gua usha kat luar pintu.henfon 'sekehen' di tangan gua genggam.

henset gua flip.flip tu maksudnya gua kena bukak penutup atas untuk tekan butang di bawah.konsep flip ni adalah sama dengan konsep laptop.kalau konsep laptop payah nak difahami oleh belia modenisasi sekarang ,gua salahkan kerajaan negeri masing-masing sebab budak darjah 5 kat tempat gua dapat notebook sebijik sorang.


ah kejap notebook.kejap laptop,kejap flip.kalau orang bodoh mesti tak faham.padahal konsep sama je.ha-ha-ha...gelakkan orang tak faham..ha-ha-ha..


henset gua ,gua bukak.takkan gua nak mintak tolong orang lain bukak?benda simple mcm bukak henset dan bukak kasut perlukan seorang tenaga manusia je.kemudia gua taip 'Siti' dan call.....sambil-sambil call gua cari port duduk..mengadap ke lorong...



'assalamualaikum...eh?makcik?siti ade???'


'err..en.woodsen?haa...siti dah mati.smalam.tak tau ke?hish..lembab betul!'








*******************






kad kawin ramai je nak tag gua.


ape????mati takde kad????buat la satu bodohhhh!!!









































tammat

0 orang nak kena siku for this post

Post a Comment

Sponsors


I made this widget at MyFlashFetish.com.

mari beli mee bandung

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG