budak baik...jangan gaduh!!

orang biasa

By skema jagung on Saturday, August 14, 2010

Filed Under:

semperna bulan yg mulia,cewahhh..sumer duk citer pasal bulan Ramadhan yg mulia skarang ni.takpe.ikut trend.baru up-to-date dan ranggi.

so,untuk menjadi orang yang normal dan biasa,aku nak citer jgk la pasal bulan puasa.

ceritanya camni,berpuasalah kamu di bulan puasa.tu je.

berkait ngan biasa,up-to-date dan mengikut trend dengan ranggi,aku pn nak cerita sesuatu

aku nak jadi mcm orang biasa2 je..

-pagi ,atau sem ni yang lebih menuju ke arah tengahari nak prgi kelas macam biasa.

-naik motor saiz sederhana mcm budak2 muda biasa.

-pakai baju kemeja yg banyak warna putih macam biasa.t-shirt gaya2 iluminati ni kurang biasa kalau nak pkai g kelas.seluar jeans kilat2 pun camtu gok.

-tak kena marah ngan lecturer macam pelajar2 biasa.

-cakap telefon macam orang biasa bukan macam saudari Safarizah yang lahanat dan bajet luar biasa.kalau cun takpe gak aku nak mengalah.

-cakap dgn sister dlm kelas mcm kawan2 biasa.takde yang bajet aku nak ngorat,or bajet aku nak cari gaduh.alaa...yg macam biasa..

-makan 5 kali sehari di bulan tak puasa megikut jadual biasa.



-pendek kata macam biasa la semuanya.

-result exam pun nak yg biasa2.taknak gempak sangat karang rmai pandang serong mcm aku ni alien lak.


kesimpulannya,semua aku nak mcm seorang remaja basa yang sederhana.sebab baru2 ni aku dikejutkan ngan sifat saudari kelas PBL aku yang bajet bijaksana luar biasa yang memang lahanat la.anti betul aku ngan orang yang bajet luar biasa ni.

rilek sudah ye sedari.ape yang luar biasa pasal sedari cuma sifat tak sopan yang luar biasa yang memang dah lari dari ciri2 seorang manusia.pendek kata lu memang binatang punya style.gua dah pandang lu macam binatang biasa yang suka menyondol pagar rumah gua je..grrrrrr..

luarbiasa je rasa marah aku kali ni..

kalau aku bleh langgar sedari ngan kereta kebal macam israel biasa buat kat rumah2 penduduk palestin,memang dengan biasa je aku buat kat muka sedari dan perumahan polis marin bukit kuang.

ohya,biasakan diri anda mendoakan penduduk palestin terutama di bulan puasa.






so,seperti biasa,lepas maki orang kat blog,aku pun tidur dan tenangkan fikiran supaya kehidupan aku akan jadi biasa semula.

mintak maaf?sori,tu luar biasa dari style gua.

16 orang nak kena siku for this post

sister audio sume cam felingless kot.
wt relaks sudaaa

Posted on August 15, 2010 at 7:08 AM  

sis audio cool la bg aku..no problems at all..kan seha?

Posted on August 15, 2010 at 10:23 AM  
Anonymous

sape budak pbl yang berani bajet bijaksana luar biasa yang memang lahanat dgn ko? haha

Posted on August 15, 2010 at 8:31 PM  
Anonymous

PBL yang anat tu ke?

Posted on August 16, 2010 at 7:54 AM  
Anonymous

ak skong kau nk jadi mcm remaja yang biasa..
sbb bkn elok sgt pon jadi org yg luar biasa nie..t org pndg serong lak kt kau..huhuhu..tp bile kau dok maki mahun org2 yg mgkin sakitkan hati kau 2,ak rase kau nie luar biasa sbb kau ske2 je nk pggil org binatang n gune ayat2 yg ak rse sbgai student yg BIASA,xmgkin student len yg BIASA akn gne..tp xpelah..up 2 u..mgkin kau mrah sgt kot kt dorg..ak hrp kau tros jdi manusia yg biasa..sbb lau kau jd luar biasa,mgkin kau akn jadi binatang..huhuhuhu..sori r lau ap yg ak ckp nie kau mrah..hahahahahahaha.....

*as a muslim,pk dlu kau post anything yg skitkan at kau...hti org kau kne pk..
:)

Posted on August 16, 2010 at 7:12 PM  
Anonymous

rasenye kau bukan lah remaja biase apbila kau dah mengata org secara terang-terangan macm neh. kalu btol x puas hati, ckp kt die sorg je. bln ramdahn pun xkan nk cri gaduh jgk, kate nk jd remaja biase. cbe ko reflect blik ko atau die yg salah. or dua2 yg salah. kamon la, kite sume dah 20 thn, xmen ah gduh2 dlm blog neh. xpuas hati ckp depn2 kt org tu. jgn nk tmbah dose kering bka aib org sume neh.

ko tahu x yg bile kite buka aib masyrkt, Allah akn bke aib kite d akhrt kelak. renung2kn dan slmt beramal.

p/s: ckp nk kawen, ade ke org yg nk kt ko bile die tahu perangai ko cmni.. what goes around comes around.. "a good woman only for a good man" :)

Posted on August 16, 2010 at 10:19 PM  
aku juga orang biasa

ape mcm bro?? hahaha

Posted on August 16, 2010 at 11:40 PM  
mr skema??

mrskema!!!
rmai gile x puas ati dgn lu!

Posted on August 16, 2010 at 11:52 PM  

3 org kakak yg misteri-->haha..sape la admin blog ni.tulis suka-suki hati je kan?buat la blog ni mcm blog orang lain.. jga hati orag lain skali.tak tau ke kat malaysia ni takde hak kebebasan menulis????xde insurans dah?kn?

orang biasa gak-->mcm-mcm dah bro...orang biasa gak ke?

Posted on August 16, 2010 at 11:54 PM  

jawapnya aku kena kawin ngan orang jahat la ni..tolong carikan aku bekas banduan wanita boleh?

Posted on August 16, 2010 at 11:56 PM  
ney

oppps,ape kes~

no komen,but for those anons, i know ur try nak bagi advice kat encek skema jagung ini,tapi why must gne anon? kalau rasa diri sendiri tu benar,nothing to be afraid of rite? so lenkali letak nama sekali okey,baru chill~

and lagi satu,u(cik anon) try to say yang the owner of the blog slah,but u sendiri ada kutuk him kan? siapa kita nak hukum org tu baik ke jahat ke, layak dapat gurl baek or jahat, bukan kerja kita tu =)

p/s: fidaus,sowi tumpang membebel kat tempat komen ni (*_*)

Posted on August 17, 2010 at 10:50 PM  

xpe la sheda...diorang tau pe diorang ckp kut?
anggap jela camtu..haha..chill..xmau gadoh2..


eh,dah lame x menulis?ape khabar blog disana?

Posted on August 17, 2010 at 10:53 PM  
ak yg cik anon

pada cik ney tu, cbe ko bace blik ayt2 yg cik skema(kononnya) jagung tulis tuk kutuk org tu.. lahanat lah.. binatang la.. adekah org biase akn tulis mcm tu.. ak xberpihak kt mane2 tp words chosen are inappropriate.. kalu gitu, xpuas hati je,, tulis kat blog sume..
kalu rase diri teraniaya, berdoa kt Allah.
doa org yg teraniaya kan dimakbulkan..
xperlu nk post kat blog sume n gne perkataan2 yg *tuut*...

ok terima kasih.. smoga driku trhindar dri sifat yg ske mencela org len...

Posted on August 17, 2010 at 11:13 PM  

sape yg annoying ni sebenarnye ekk??

Posted on August 17, 2010 at 11:18 PM  

-cik anon yang super annoying-
aku still tak puas hati dengan ko yang tak bernama nih. ke ko memang datang ke dunia ni tak bernama? sedap2 rasa je ko sound dengan bernamakan anonymous..

ini blog dia, sukati dia la nak guna apa2 pun. even kalo kita sendiri dalam kemarahan, tak puas hati, kita jugak akan terkeluar perkataan yang tuuuut tu, so, sukati dia la.

yang ko sibuk2 kenapa? adakah kau yang jadi mangsa bahan dia? cacing pun takde la kepanasan mcm ko..

p/s: tq ney sebab sokong kawan aku..

Posted on August 17, 2010 at 11:30 PM  

han-->xpe la han..apekate kita biarkan je?menda camni amcam xkan selesai klau both pihak nak menang.so,kita anggap je kita menang dan diorang kalah.positive reinforcement kan?


lg 1,dalam negara yg demokrasi ni,setahu aku la kn.kebebasan media sahaja yg disekat untuk menghalang propaganda dan fitnah bg menjamin kesejahteraan politik dan kestabilan negara.

blog ni lebih kepada pandangan individu dan penyampaiannya berat ke arah pandangan individu tentang kehidupan seharian mereka.

klau yg ade gunakan untuk tujuan penyampaikan ideologi politik tu munasabah la klau ade komen membantah perkara2 yg disampaikan demi menjaga kedamaian dan kestabilan politik.


tp nape blog aku ade gak bantahan?
gua nak mengundi pun x cukup syarat lg.

ni bukan politik.

bermakna di sini ade kebebasan bersuara.

ni hak manusia untuk menceritakan pengalaman hidup dan pandangan dari kaca mata individu tanpa ade ideologi politik.

rasanya mmg x pernah salah dah.

Posted on August 17, 2010 at 11:39 PM  

Post a Comment

Sponsors


I made this widget at MyFlashFetish.com.

mari beli mee bandung

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG