budak baik...jangan gaduh!!

rentetan gua kena sound beberapa das bila bukak email

By skema jagung on Monday, August 16, 2010

Filed Under:

di sini ade la beberapa tips yang korang boleh buat bila kena sound ngan orang yg tidak dikenali dan misteri.




1-buat bijak je...biar la ape org nak kate kan?tak pernah aku mintak kirim beli nasi pun kan?


2-teruskan..maknanya orang yg dah sound tu termakan provokasi.di sini kestabilan minda dia sangat lemah dan tak mampu berfikir dengan lebih mendalam kerana keghairahan untuk melepaskan kemarahan.GOOD JOB!


3-balas balik....ni paling best.tapi berpada-pada dan secara berdiplomasi.contohnya buat provokasi yang baru dan runtuhkan ketahanan emosi orang yg tiba-tiba je tak puas hati.biarkan diorang tertekan.rasakan ketegangan suasana tersebut.hayatilah..perghhh~


4-abaikan..ni kalau dah dasar pemalas dan goyang semangat.ataupun korang bnyak lagi kuiz,exam dan PBL untuk diselesaikan.


5-cari gaduh...ni golongan ekstrimis je buat menda takde faedah ni.nama komersial die rock n radikal.cari orang2 yang berkaitan dan bagi tinju manis korang sesedap rasa.**untuk lelaki dan lelaki @gadis dan gadis sahaja.berlainan jantina tidak disyorkan.


6-mintak maaf...tp sori.ni bukan style gua.nak gua mintak maaf?tikam abdomen gua 7 kali seiring dengan selawat dan zikir.tajamkan pisau dulu yea??




pilihan aku nombor 1 dan 2.




oh ya,balas la lagi.ku tunggu jandamu bak kata herwan shoohh~ ;)



p/s::orang yg sound tu memang tak reti baca gua punya blog's header.dah moral rendah mmg la kena bg sebijik.kan?

18 orang nak kena siku for this post

mamang..
dia tu memang tak baca pon..
dalam hati takde pikir lain dah..
ko je sasaran dia..

Posted on August 17, 2010 at 12:00 AM  

han-->apekan daya aku han..hahah

Posted on August 17, 2010 at 12:32 AM  
Anonymous

(-mintak maaf...tp sori.ni bukan style gua.nak gua mintak maaf?tikam abdomen gua 7 kali seiring dengan selawat dan zikir.tajamkan pisau dulu yea??)....

sape lah kau nie yg sush sgt nk mtk maaf dgn org...nk kate kau nie mulia sgt,scre zahir nyer mmg xlah...helo brother...ingt lah..nabi pon maafkn umat die..niekn pulak awk..umat biasa yg slalu lakukn dosa...


*awk 2 xhensem pon,dh xhensem,mlot jgn mcm longkang..btambah2 xhensem 2...
thanks...

Posted on August 17, 2010 at 2:37 PM  

aku x salah nape kena mintak maaf?how come?

Posted on August 17, 2010 at 4:11 PM  

adakah mintak maap dan memaapkan itu satu perkara yg sama?
gua dah keliru..

Posted on August 17, 2010 at 4:17 PM  
Anonymous

kadang2 kita rase kite nie je yg btol...org len sume xbtol..sbb 2 kau ske dam org nie..dam org 2..umpama mcm kau 2 smpurna..ak xsoh kau mtk maaf dgn sume org pon..t org ckp kau nie luar biasa lak..kje dok mtk maaf dgn org..if kau ade wt salah,(e2pon lau kau ade rse kau salah lah)kau mtk je maaf..xmati pon kte nie mtak maaf...
thanks..

Posted on August 17, 2010 at 4:38 PM  

sebab aku x salah la aku x mintak maaf.dah lari dah adab tu klau yg kena naya pun kena mintak maap.x begitu?

Posted on August 17, 2010 at 4:58 PM  
Anonymous

hahahaahahah....
sbb 2 ak ckp,kau pk kau je yg btol..sbb 2 kau pk kau yg kne naya...
kau xpk yg kau dok naya org nie..kau dok ktok org 2..come on lar bro..
xpayahlah kau nk cri publisti murahan dgn ktok2 org nie..
lau kau rse kau kwn dgn org sbb kau nk ktok org blkg2,bek kau xpyh kwn dgn sape2 weh...
wt kne bnci dgn org jer..hidup pon xberkat...
btw,ikotlah kau lah bro...
kbur len2..ak just ingtkn kau jer...

*org mnilai kita dri sume aspek bro..bile kau perangai ske ktok2 org nie,org akn pk nie didikan family kau...
pikir2 kan...& selamat beramal...

Posted on August 17, 2010 at 8:25 PM  

orait.lepas terawih aku pkir panjang2.


***terfikir la kenapa menda ni tiba-tiba jadi isu?bun yg kena prank siap ngan gambar comel pun xde melenting.mengapakah?

Posted on August 17, 2010 at 9:51 PM  
Anonymous

sbb bun xde maki hamun org mcm kau maki mahun org bro...datz it!!
2 pon xnmpak ag ke bro???
btw,jgn nk samekn kau dgn bun...
bun 2 len taraf dgn kau weh...
die manusia biasa..kau luar biasa...
:)

Posted on August 18, 2010 at 12:10 AM  

ouh manusia ade taraf2 berbeza la ek?

fahaman kitab mana la ni..

camne nak bezakan tu?

ko plak masuk dalam taraf mane?

Posted on August 18, 2010 at 12:21 AM  
Anonymous

hahahahahah....
taraf kau,kau ske ktok2 org...
bun,xde nk ktok2 org..e2 yg mmbezakan kau dgn die..btw,sng cter mcm nie r..bun 2 hensem..kau xhensem..so,xpayah r bnyk cter...
mke xhensem.buat cre xhensem..jgn kje nk mki hamun org...biar xhensem,jgn mlot mcm longkang...

hahahaahhahahahahahahahahahahaha....

Posted on August 18, 2010 at 12:27 AM  

-cik anon yang bengkek perangainya-
ko ni dah memang dasar tak puas hati eh, suka sangat nak mengadu domba perasaan orang..

apa lagi yang ko nak ni??
biar la dia tak hensem, ko siapa nak masuk campur ketidakhenseman dia??

Posted on August 18, 2010 at 12:34 AM  

ntah pun...biar la aku x hensem.aku bangga pe jadi x hensem n suka kutuk orang.

tp aku x clear lg la cmne pengkelasan darjat aku ngan bun yg sampai bleh jadi berbeza..

ape yg membezakan darjat seseorang manusia yg mengikut kitab ko?

kalau ikut kitab quran yg kitorang2 pakai,darjat manusia ni bezanya dengan iman je.iman plak xde siape bleh kirakan.xde manusia yg boleh menghakimi iman seseorang.

tp berjaya jugak ko punya kitab smpai boleh bezakan darjat manusia dgn paras rupa jek.





**agak2 chuck bass boleh masuk syurga x?die hensem woo~

Posted on August 18, 2010 at 12:43 AM  
eman

dah2 jangan gaduh..
bulan ramadhan nih..
jom semua muhasabah diri..

Posted on August 18, 2010 at 12:47 PM  
peacemaker

aah, betul tu..
ape la gaduh2 camni..
tak matured langsung..
dah dah..
salam. mintak maaf.

Posted on August 18, 2010 at 11:08 PM  

relax r bro..(baru gua memahami..hehe)

Posted on August 21, 2010 at 9:16 AM  
Anonymous

be a good guy ok!
thinks bout others too..=)

Posted on August 25, 2010 at 11:56 PM  

Post a Comment

Sponsors


I made this widget at MyFlashFetish.com.

mari beli mee bandung

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG